Říkali mu SeM

Byl slušný člověk. Psa venčil pravidelně, přiblblý křeček nestrádal, o vlastní rodinu se staral příkladně a jeho pozice v poradenské firmě, která se zabývala optimalizací pro vyhledávače, byla neotřesitelná a pevná. Neexistoval nespokojený klient a každé klíčové slovo pod jeho péčí bobtnalo a narůstalo do obludných až všudypřítomných rozměrů. Vnutilo se totiž všude a nebylo před ním úniku.

Jeho eskamotérským a všeobecně uznávaným SEO kouskem bylo přesvědčit copywritera a poté kodéra, aby komplet celý web postavili v há-jedničce a jenom ze čtyř slov, což bylo do té doby považováno za zhola nemožné. Tuhá bitva to byla, ale své plody  přinesla. Copywritera mu přitom líto nebylo. Ostatně i Hemingway spáchal sebevraždu a jak ho dnes lidé uctívají.

Programátoři vyhledávačů byli zoufalstvím bez sebe, protože SeM se vnutil i do míst, kam dle zásad zdravého rozumu a pravidel matematické analýzy neměl mít absolutně žádný přístup. On ale vítězil. Byl SEO borec a navíc to o sobě věděl. Nebo alespoň tušil a manželka ani náznakem neprotestovala. Jednak celé problematice nerozuměla a jednak měla jiné priority. Kdybyste měli volný přístup k jeho bankovnímu kontu, také byste ani nepípli.

Dnes ale SeM narazil na problém, který donutil jeho k zamyšlení, ženu k slzám a psa k potupnému vyvenčení se na zbrusu nový perský koberec původem z Číny. Elektronický obchod dobře platícího klienta se totiž ze dne na den propadl nepříjemně hluboko až na sedmou stránku populárního českého vyhledávače a pouzí tři platící zákazníci za měsíc majitele eshopu dohnali nejen k náběhu na infarkt, ale také k uzavření doposud štědrého penězovodu. Penězovodu, který přemisťoval virtuální měnu na virtuální místa, aby se jakýmsi civilizačním zázrakem přeměnila na skutečnou formu bohatství. Zbrusu nové AUDI A8 majitele poradenské společnosti bylo důkazem, že zázraky se dějí. Občas.

Druhý v pořadí, který k propadu výdělku vyjádřil hrubou nespokojenost, byl pochopitelně vlastník do té doby vyhlášené firmy specializující se na optimalizaci pro vyhledávače. Firma byla zavedená, úspěšná, vyhledávaná a v souladu s moderním trendem disponovala i vlastním tiskovým mluvčím. To je velké plus, protože tiskový mluvčí je tvor, jehož jediným účelem je vysvětlit neznalé veřejnosti naprosto logicky a naprosto pochopitelně naprosto nelogické a naprosto nepochopitelné chování každé soukromé (a nejen soukromé) firmy. Bez tiskového mluvčího totiž normální lidé nevědí, že vše, co firma činí, je jenom k jejich dobru. Chudáci.

Tiskový mluvčí zmíněné firmy byl švagr majitele a vyznačoval se tím, že nebyl schopen srozumitelně vysvětlit ani tu nejjednodušší myšlenku, takže se záhy stal raritou v celonárodním měřítku, protože byl jediným českým tiskovým mluvčím, který disponoval vlastním tiskovým mluvčím. Mít dva tiskové mluvčí je považováno za luxus, ale v tomto případě nebylo zbytí. Příklad hodný následování.

To ale nebyl problém, který by SeMa (SeoMachra) trápil. Jemu lezl na nervy nevysvětlitelný propad elektronického obchodu a jako borec všeobecně uznávaný musel, prostě musel, najít řešení. Podrbal se v plnovousu, odstranil zbytky rajské omáčky, objevil špagetu, kterou poznával, protože byla první, kterou potkal, když usedl k večeři, a zakabonil se. Někde je chyba.

Ale kde? Kurňa. Kde?

Více příště...

2. část - Rozuzleni

Komentáře

Chci, chci, chci, pokračování :) tohle nám nedělej :)

Přidáno: 17. 4. 2007 20:10

TOž to snad ne, příběhy na pokračování. To už to bude jak v Lost, tam se to také akorát čím dál více zaplétá.

Přidáno: 17. 4. 2007 22:05
[3] mata

Já myslím, že to byl jen Google dance ve spojení se Seznam dance...

Přidáno: 17. 4. 2007 23:20

Bože, netrestej nás seriálem! ;-)

Přidáno: 17. 4. 2007 23:45

Vždycky, když začnu se seriál, skončím u prvního dílu. Doufám, že Plaváček netrpí stejným syndromem!

Přidáno: 17. 4. 2007 23:58

Taky doufám, že bude pointa a že jen pan scénárista neskončil, protože nevěděl jak ;)

Přidáno: 18. 4. 2007 0:01

no a už je 18. a pořád nic... :D

Přidáno: 18. 4. 2007 0:07
[8] @Teo

Když SEOriál, tak 13. dílů !

Přidáno: 18. 4. 2007 8:33

Při psaní spotů Tě napadají konkrétní lidé nebo je podobnost vždycky čistě náhodná?

Přidáno: 18. 4. 2007 12:56

[9] Při psaní spotů mě napadají konkrétní lidé, ale podobnost je vždycky čistě náhodná.

Přidáno: 18. 4. 2007 13:03

[10] Tak to jsem čekal :-)

Přidáno: 18. 4. 2007 13:18

Nový komentář

Kolik stříbrných stříkaček stříkalo přes třistatřicettři stříbrných střech? Vyplňte číslo.

 

Při komentování se snažte zachovat alespoň určitou minimální míru slušnosti a pište pokud možno s diakritikou. Komentáře naprosto mimo mísu, popřípadě komentáře urážlivé, protizákonné a podobně neprojdou sítem moderátora.

Internetové adresy začínající http://, https:// a ftp:// budou převedeny na odkazy. Odkazy na weby nabízející půjčky budou nemilosrdně odstraněny. Autor nemá lichváře v lásce.

Tučné písmo můžete vložit pomocí [b]text[/b], pro kurzívu použijte [i]text[/i].


| Nahoru ↑