Kopyrajtink máte v malíčku a téměř to nebolelo. Zdolali jste hluboké překážky kladené vám do cesty potměšilými pravidly českého pravopisu. Jednoduše tím, že jste se na ně vybodli. Naučili jste se také používat klíčová slova vhodně okořeněná citově zabarvenými přídavnými jmény typu „příjemný, úchvatný, jedinečný, brutální, nechutný, či chuťově orgaistický.“ Poslední článeček pojednávající o nesporných výhodách čerstvé zeleniny (oproti té odporné a chuťově seschlé od stánkových prodejců) byl bezplatně zveřejněn na stovce populárních PR webů. Tím jste dosáhli prozatímního vrcholu a je tudíž nejvyšší čas postoupit na vyšší level. Na řadě je obor zvaný SEO.
Dělat SEO není žádná prča (nebo procházka bezplatným nevěstincem), dá se ale zvládnout za sedm dní. Když nebudete shnilí a líní. Budete-li se navíc jako blecha foxteriéra držet následujícího návodu, úspěch máte zaručen. Vyhledávače budou ronit krokodýlí slzy a klienti vás budou plotit zlotem. Jen je třeba vydržet a v prvních třech dnech to prostě nevzdat. Od osmého dne už jenom budete sbírat plody své těžké práce. Doživotně.
Tím úplně prvním, co musíte udělat, a přes to vlak nejede, je vykašlat se na rozumy rozdávané gerontologicky roztříštěnou skupinou znalců oboru SEO, kterou většina lidí slepě poslouchá a respektuje. Ale nejen to! Dokonce jim platí za školení a rady. Považte! Ne, tudy cesta nevede. Tihle podivíni se vás totiž budou snažit přesvědčit, že SEO je především pro lidi, jenže vy víte své. SEO je optimalizace pro vyhledávače, pyčo, tak jaképak copak. Vyhledávače hledají, vyhledávače třídí, vyhledávače rozhodují o pořadí, vyhledávače přivádějí lidi. Je tedy třeba je oblafnout a ne s nimi vyjednávat. Nebo diskutovat. Ale dost řečí. Takže jak na to?
Především je nutné zdaleka se vyhnout četbě jakékoliv odborné literatury. Zejména té zahraniční. Co nakonec zatracení cizáci mohou vědět o poměrech vládnoucích na lehce izolovaném českém internetovém rybníčku, ha? Leda hovno. Protože nemají Seznam.cz. Pár publikací z české provenience také stojí za starou bačkoru a navíc je přeci jasné, že v okamžiku vydání je kniha o SEO už dávno zastaralá. Do ignore listu, nebo co používáte, si také vložte všechny URL adresy zbytečných internetových magazínů typu SEOmoz.org nebo Sova v síti. Probůh. Co je to za kravinu? Viděli jste už někdy sovu v síti? A pokud ano, nepřišlo vám, že tam byla lapená a hrůzně bezmocná? Závěr? Nebudete je potřebovat a ušetříte tím vzácný čas.
Co ale pro rozjezd určitě potřebovat budete, je katalog webových stránek. Zde platí základní pravidlo – čím více, tím lépe. Nežinýrujte se a valte výrobu katalogů na nějakém dostupném free systému, co vám jenom síly stačí. Za hodinku máte jeden. Teď dávejte pozor - aby ti programátorští pitomečci, co tvoří fulltextové vyhledávače, nepoznali, že se jedná o katalog, nadepište ho pomocí elementu H1 „Katalog webových stránek.“ Tím je definitivně zmatete a získáte tak jistotu, že odkaz z kterékoliv jeho stránky bude vyhledávačům výjimečně chutnat. Asi jako krtkovi ponrava. Nezapomeňte také na validitu, bez ní to nejde. Dávejte si dobrého majzla, aby v SEO Servisu katalog získal alespoň 97 bodů. Bez zeleného čísla totiž nemáte šanci uspět, to je dávno známá pravda. Nebudete-li si v této fázi vědět rady, na WebTrhu vám rádi kovaní odborníci poradí.
Dalším krokem, který musíte učinit, je vybudování fikaně provázané sítě takzvaných „mikrosajt.“ I zde platí výše zmíněné pravidlo – nešetřete se. A nebojte, nebude to bolet. Na Wordpressu zvládnete za vydatné pomoci hotových šablon vychrlit pět i šest takových webů denně. Přínos je jasný – čím více podobných mikrosajt budete mít, tím větší bude mít odkaz z nich váhu. S obsahem si hlavu nelamte, prostě ho někde čórněte a fajrunt. Zcela v souladu s heslem: Kdo nekrade, krade proti nám. Tím máte položen zdravý základ k tomu, abyste mohli nabízet SEO služby. Ale pozor! To ještě není vše.
Rozjet si nějaký PR webík také není k zahození. Kopyrajtink už znáte a je hodně pravděpodobné, že nejste sami. Dopřejte tedy ostatním kopyrajtrům místo, kde mohou svá díla zdarma a ihned zveřejňovat. A máte vystaráno. PR web se bude plnit obsahem, aniž byste hnuli prstem a bude také vhodným místem, kde ostatní SEO experti, jakými brzy budete vy, mohou uplatňovat linkbuilding. Včetně vás, samozřejmě.
Ještě rada závěrem. Na všech svých SEO webech hlavně nezapomeňte na patičku! Ukazuje se, že na první pohled zbytečné místo lze využít velmi efektivním způsobem a vy se mu určitě nevyhýbejte. Méně jak sto odkazů v patičce svědčí o vaší neprofesionalitě a vyhledávače vás po zásluze potrestají. Protože potřebujete dělat linkbuilding pro spoustu svých klientů, už v rámci kradení šablon šáhněte po těch, které disponují patičkou rozměrnou. Něco překreslovat a kódovat je zbytečná práce a nepatří do pracovní náplně skutečného SEO experta.
Jo, prosím vás – jedna ekonomická rada. Vždy si účtujte zásadně paušál, řekněme pět tisíc měsíčně, a nikdy, opakuji – nikdy neříkejte platícímu zákazníkovi pravdu. A už vůbec ho nezasvěcujte do tajů SEO řemesla. Jedná se výhradně o vaše know-how a má cenu zlata. Ustupte pouze v okamžiku, kdy natrefíte na opravdu movitého klienta, který vám jako zálohu daruje dům u moře. V takovém případě nedělejte nic. Odstěhujte se tam a vypněte internet.
PS: Tento text používá nadsázku a ironii a v žádném případě nepopisuje podstatu oboru SEO, pouze karikuje představy, jaké o něm někteří lidé mají a prezentují. Pokud vám to je jasné, tak se omlouvám za zbytečné PS, ale jeden nikdy neví, kdy se k jeho textu dostane nedovtipa... Tento článek je vydán pod Plaváčkovou Volnou Licencí (PVL).