Především je třeba si uvědomit, že optimalizace pro vyhledávače není žádná magie nebo těžce pochopitelná věda, jak se vám snaží nabulíkovat kapacity v oboru. Tito profíci totiž naprosto vědomě vypouští mlhu složenou z matoucích a protichůdných informací, aby si zachovali aureolu profesionality a nepřišli o své nadprůměrné výdělky.
Ve skutečnosti se jedná o poměrně jednoduchou a většinou i časově nenáročnou činnost, při níž se obejdete nejen bez patřičného vzdělání, ale většinou nezaznamenáte ani potřebu užití špetky zdravého rozumu. Z uvedeného je zřejmé, že skutečné SEO zvládne provádět i jedinec, který má rozumově blíže k šimpanzovi než k Albertu Einsteinovi. Na Twitteru se dokonce jeden čínský specialista na SEO podřekl, že převážnou většinu práce zvládá zcela samostatně jeho postarší ochočený křeček. Vida.
Chcete-li být tedy v oboru zvaném SEO úspěšní a hodláte-li převálcovat konkurenci, využijte níže uvedené dobré rady a triky a vězte, že tuto nenáročnou profesi zvládne na solidní úrovni i nepříliš inteligentní a blonďatá mořská panna. Pohodička.
1. Vyházejte z kódu stránky všechny přebytečné HTML elementy
V dobách, kdy vznikala specifikace HTML, v podstatě žádné vyhledávače neexistovaly. Důsledkem jejich absence pak zákonitě byla inflace naprosto zbytečných prvků, jejichž použití při tvorbě webové prezentace je přinejmenším diskutabilní a povětšinou zbytečné. Vyhledávací roboti jsou totiž jako psi. Nabídnete-li jim příliš dobrot najednou, nedokáží si správně vybrat, budou frustrovaní, zmatení a neklidní. Ideální SEO stránka je tudíž složena výhradně ze dvou elementů – H1 a strong. Ostatní nemají valného smyslu a můžete je s klidným svědomím ignorovat. Odvážnější povahy pak jistě zvládnou narvat strong i do nadpisu H1, čímž mohou přicházejícímu vyhledávacímu robotovi způsobit nezapomenutelný zážitek ve formě SEOrgasmu.
2. Nešetřete klíčovými slovy
Přestože spousta „kapacit“ tvrdí, že nic se nemá přehánět, opak je pravdou. Čím více, tím lépe. Je vědecky prokázáno, že lidé na webu stejně prakticky nic nečtou, tak proč se matlat s nějakými smysluplnými texty? Vražte do stránky klíčových slov a frází kolik jen chcete, nebo kolik se vejde. Na širokoúhlý monitor hafo. Vyhledávací robot bude vrnět blahem a bude se chovat jako čokl, kterému narvete velkou misku jeho nejoblíbenější dobrůtkou. Zblajzne všechno a ještě vám s povděkem olízne ruku. Poučit se můžete třeba zde http://jdem.cz/bxvc7 ovšem s vědomím, že nadějný borec bohužel zůstal na půli cesty. Stále používá zbytečně moc nicneříkajících a pro SEO absolutně zbytečných slov. Tento článek mu možná otevře oči.
3. Využijte do mrtě alternativní texty u obrázků
Traduje se, že ALT je určen jako náhradní text v případě, že obrázek na stránce z nějakého důvodu není k dispozici. Nebo také, že je určen zrakově postiženým uživatelům. Jenže – kdy se vám naposled stalo, že obrázek byl nedostupný, ha? A ruku na srdce – při vší úctě k postiženým, k čemu je slepému uživateli obrázek, který neuvidí? Zato vyhledávač popisek u obrázku nepřehlédne a tak je ALT vhodným adeptem, kam naházet klíčová slova a fráze. Neostýchejte se – každý obrázek, doslova každý, opatřete ALTem s klíčovými slovy. Výsledek se dostaví a konkrétní ukázku, jak na to, můžete spatřit kupříkladu zde http://jdem.cz/asrv2. Jistě ale sami cítíte, že i na této stránce by se našel dostatek prostoru k dalšímu vylepšení.
4. Registrujte, registruje, registrujte
Někteří SEO škarohlídi kudy chodí, tudy trousí moudrosti o tom, že registrace do prapodivných a minimálně využívaných katalogů je pitomou ztrátou času. Mýlí se. Existuje pravidlo, které hlásá: zpětný odkaz – dobrý odkaz. Svatá pravda. Ostatně, na úvodní stránce některých katalogů (http://jdem.cz/bx2x9) přistane kolikrát až sto lidí denně. Považte. Cítíte tu ohromnou sílu? Registrace do katalogů je ovšem ze všech SEO činností ta časově nejnáročnější, protože k dispozici máte téměř dvě tisícovky nejrůznějších katalogů. Nicméně registrace do nich se dá pořídit za poměrně přijatelný peníz. Těch pár zaplacených stovek se v sumě, kterou vyúčtujete klientovi, spolehlivě ztratí. A být přítomen naprosto ve všech katalozích je otázkou profesní cti.
5. Vyměňujte odkazy vždy a všude
Opravdu. Neostýchejte se. Tvorba odkazů, jejich výměna a v poslední době i prodej, je základním hybným motorem webu a zůstanete-li stranou, spláčete nad výdělkem. Nebojte se využít automatizovaných služeb, různých lišt, výměnných reklamních systémů, prostě všeho, co český internet nabízí. Je vyzkoušeno, že jedna poctivě optimalizovaná stránka snese, kromě všeho výše zmíněného, šest až sedm reklamních lišt plus odkazovou patičku a navíc tři fleky pro AdSense, aniž by si běžný uživatel čehokoliv nezvyklého všiml.
A to je celá věda. Pohodlně se usaďte a se zalíbením pozorujte, jak vám stoupá sebevědomí zároveň s pohybem červeného, zeleného nebo modrého indikátoru dosaženého ranku stránky.