Pět fikaných triků pro kvalitní SEO

Především je třeba si uvědomit, že optimalizace pro vyhledávače není žádná magie nebo těžce pochopitelná věda, jak se vám snaží nabulíkovat kapacity v oboru. Tito profíci totiž naprosto vědomě vypouští mlhu složenou z matoucích a protichůdných informací, aby si zachovali aureolu profesionality a nepřišli o své nadprůměrné výdělky.

I mořská panna zvládne SEOVe skutečnosti se jedná o poměrně jednoduchou a většinou i časově nenáročnou činnost, při níž se obejdete nejen bez patřičného vzdělání, ale většinou nezaznamenáte ani potřebu užití špetky zdravého rozumu. Z uvedeného je zřejmé, že skutečné SEO zvládne provádět i jedinec, který má rozumově blíže k šimpanzovi než k Albertu Einsteinovi. Na Twitteru se dokonce jeden čínský specialista na SEO podřekl, že převážnou většinu práce zvládá zcela samostatně jeho postarší ochočený křeček. Vida.

Chcete-li být tedy v oboru zvaném SEO úspěšní a hodláte-li převálcovat konkurenci, využijte níže uvedené dobré rady a triky a vězte, že tuto nenáročnou profesi zvládne na solidní úrovni i nepříliš inteligentní a blonďatá mořská panna. Pohodička.

1. Vyházejte z kódu stránky všechny přebytečné HTML elementy

V dobách, kdy vznikala specifikace HTML, v podstatě žádné vyhledávače neexistovaly. Důsledkem jejich absence pak zákonitě byla inflace naprosto zbytečných prvků, jejichž použití při tvorbě webové prezentace je přinejmenším diskutabilní a povětšinou zbytečné. Vyhledávací roboti jsou totiž jako psi. Nabídnete-li jim příliš dobrot najednou, nedokáží si správně vybrat, budou frustrovaní, zmatení a neklidní. Ideální SEO stránka je tudíž složena výhradně ze dvou elementů – H1 a strong. Ostatní nemají valného smyslu a můžete je s klidným svědomím ignorovat. Odvážnější povahy pak jistě zvládnou narvat strong i do nadpisu H1, čímž mohou přicházejícímu vyhledávacímu robotovi způsobit nezapomenutelný zážitek ve formě SEOrgasmu.

2. Nešetřete klíčovými slovy

Přestože spousta „kapacit“ tvrdí, že nic se nemá přehánět, opak je pravdou. Čím více, tím lépe. Je vědecky prokázáno, že lidé na webu stejně prakticky nic nečtou, tak proč se matlat s nějakými smysluplnými texty? Vražte do stránky klíčových slov a frází kolik jen chcete, nebo kolik se vejde. Na širokoúhlý monitor hafo. Vyhledávací robot bude vrnět blahem a bude se chovat jako čokl, kterému narvete velkou misku jeho nejoblíbenější dobrůtkou. Zblajzne všechno a ještě vám s povděkem olízne ruku. Poučit se můžete třeba zde http://jdem.cz/bxvc7 ovšem s vědomím, že nadějný borec bohužel zůstal na půli cesty. Stále používá zbytečně moc nicneříkajících a pro SEO absolutně zbytečných slov. Tento článek mu možná otevře oči.

3. Využijte do mrtě alternativní texty u obrázků

Traduje se, že ALT je určen jako náhradní text v případě, že obrázek na stránce z nějakého důvodu není k dispozici. Nebo také, že je určen zrakově postiženým uživatelům. Jenže – kdy se vám naposled stalo, že obrázek byl nedostupný, ha? A ruku na srdce – při vší úctě k postiženým, k čemu je slepému uživateli obrázek, který neuvidí? Zato vyhledávač popisek u obrázku nepřehlédne a tak je ALT vhodným adeptem, kam naházet klíčová slova a fráze. Neostýchejte se – každý obrázek, doslova každý, opatřete ALTem s klíčovými slovy. Výsledek se dostaví a konkrétní ukázku, jak na to, můžete spatřit kupříkladu zde http://jdem.cz/asrv2. Jistě ale sami cítíte, že i na této stránce by se našel dostatek prostoru k dalšímu vylepšení.

4. Registrujte, registruje, registrujte

Někteří SEO škarohlídi kudy chodí, tudy trousí moudrosti o tom, že registrace do prapodivných a minimálně využívaných katalogů je pitomou ztrátou času. Mýlí se. Existuje pravidlo, které hlásá: zpětný odkaz – dobrý odkaz. Svatá pravda. Ostatně, na úvodní stránce některých katalogů (http://jdem.cz/bx2x9) přistane kolikrát až sto lidí denně. Považte. Cítíte tu ohromnou sílu? Registrace do katalogů je ovšem ze všech SEO činností ta časově nejnáročnější, protože k dispozici máte téměř dvě tisícovky nejrůznějších katalogů. Nicméně registrace do nich se dá pořídit za poměrně přijatelný peníz. Těch pár zaplacených stovek se v sumě, kterou vyúčtujete klientovi, spolehlivě ztratí. A být přítomen naprosto ve všech katalozích je otázkou profesní cti. 

5. Vyměňujte odkazy vždy a všude

Opravdu. Neostýchejte se. Tvorba odkazů, jejich výměna a v poslední době i prodej, je základním hybným motorem webu a zůstanete-li stranou, spláčete nad výdělkem. Nebojte se využít automatizovaných služeb, různých lišt, výměnných reklamních systémů, prostě všeho, co český internet nabízí. Je vyzkoušeno, že jedna poctivě optimalizovaná stránka snese, kromě všeho výše zmíněného, šest až sedm reklamních lišt plus odkazovou patičku a navíc tři fleky pro AdSense, aniž by si běžný uživatel čehokoliv nezvyklého všiml.

A to je celá věda. Pohodlně se usaďte a se zalíbením pozorujte, jak vám stoupá sebevědomí zároveň s pohybem červeného, zeleného nebo modrého indikátoru dosaženého ranku stránky.

Komentáře

Tak jdu na to...

Třeba se to vyplatí, když takhle radí Plaváček :-)))

...včera po mě chtěli klienti registraci do mnoha desítek katalogů a prostě si nenechali vysvětlit, že efekt bude nulový :(

Přidáno: 20. 8. 2009 13:48
Katalogy

Včera jsem narazil taky na jeden moc pěkný katalog - http://jdem.cz/bx3f7 Zaujalo mě tam tvrzení "Katalog používá silný SEO optimalizační systém pro většinu světových vyhledávačů. Získáte optimalizovaný a cílený odkaz pro Vaše stránky, který Vám může zajistit zviditelnění a spoustu nových návštěv..." Získáte prostě úplně všechno :-D

Přidáno: 20. 8. 2009 14:08

[1] Možná se bude blížit k nule, ale rozhodně nebude nulový, natož záporný. Navíc pokud bude dobrá cena, tak proč ne. Jinak k článku - spousta klientů požadujících SEO už chce něco trochu jiného, než je v tomto článku. Není proto důvod všechno SEO házet do jednoho pytle. Kvůli tomu, že televize mých prarodičů neumí FullHD, nemusím přece říkat, že všechny televize jsou primitivní. Například na nějaké praktické výpočty v oblasti citačního indexu, markovských řetězců apod. často potřebujete vysokoškolské vzdělání v matematice... A i to je SEO.

Přidáno: 20. 8. 2009 14:21
[4] Mrmil

Bodejď, a pošlete všem známým na facebooku odkaz na plastickou chirurgii, když už jsou tak odporní, že se na ně nedá ani koukat. :)

Přidáno: 20. 8. 2009 14:37
Prozřel jsem

Konečně mi Plaváček otevřel oči, jakmile příjdu domů tak mažu veškerý obsah ze stránek, naházím místo něj klíčová slova do H1, okořením to špetkou obrázků z metrovými alty a nakonec udělám patičku i hlavičku z vyměněných odkazů!! A registrace do katalogů? No to je samozdřejmé, každý den aspoň 50 jako rozcvičku ráno. Jestli tohle už nebude dobré SEO tak už nic!

P.S. chvilku jsem si myslel, že s dozvím opravdu něco zajímavého, no aspoň jsem se pobavil.

Přidáno: 20. 8. 2009 14:41
[6] Martin
Stará garda ven!

Plaváček je zástupce vymírající staré gardy, která patří dávno do muzea. Doba se totiž změnila!

Inteligence už dávno není potřeba. Bohatě stačí uwarezit vhodný skript, na webtrhu si za stovku zakoupit zkušeného borce, který ho nainstaluje a Xtá reinkarnace tvitru, ýbeje, jahů, nebo porntůbu je na světě.

Pak už stačí jen SEO a PROFIT!

Přidáno: 20. 8. 2009 14:49

Hezký článek, aneb jak se to dělat nemá v Plaváčkovo podání :-) Normální SEO těžké není, avšak jsou obory, kde je to hardcore a bez black hat technik se nedá docílit výsledku. Mnoho zadavatelů to vyloženě vyžaduje, počítají s rizikem a krátkodobostí takového řešení, vše je to totiž o míře návratnosti.

Přidáno: 20. 8. 2009 14:55
[8] Dr.Ozdi
Co tím chtěl básík říci ?

No dobře, dejme tomu, že jsem to pochopil a zamyslel jsem se a shodou okolností je to i účel článku...doteď asi pohoda. Jenže pak jsem se podíval vpravo do sloupce "Reklama bez AdSense" kde poznávám linky "Krásy české přírody" a "Kokořín a Kokořínsko", které patří do velké rodiny projektů jednoho autora, vytrvalého sběratele jakýchkoliv "kvalitních zpětných odkazů" (asi má na webu hodně linků)...a teď si nejsem jistý, jestli jsem nějakého [5]prozření schopen :-(

Přidáno: 20. 8. 2009 14:59
[9] Luba
nepochopil jsem

mám pocit, že jsem ten článek nepochopil. nevím jestli to je ironie, výsměch nebo vážně myšlený článek.

Přidáno: 20. 8. 2009 15:31
Autor se mýlí

Odkaz v bodu 2 mne velmi pobavil. Ovšem autor článku se mýlí, pokud se domnívá, že jde o SEOptimalizovaný text. Podle mne jde o umělecké dílo ve verších, kde opakováním téhož slova vzniká dokonalý rým. Svůj názor jsem opřel o pokus, při němž se předmětná stránka nedala rozumně vyhledat na akustickou konstantu "Dovolená Řecko" ani v Google ani na Seznamu.

Přidáno: 20. 8. 2009 17:49
Zatím to funguje

Plaváček dobře popsal postupy, které zatím na určitý level českého SEO dobře fungují.

Jiná věc je, jestli se to dá doporučovat. To je jako s cenou amerických domů. Ještě v roce 2007 by nikdo nevěřil, že ceny můžou klesat. Zatím vždycky rostly. Ale byla v roce 2007 dobrá rada investovat v Americe do domů?

Přidáno: 20. 8. 2009 18:05
Kreativitě se přeci meze nekladou

K článku bych dodal, že je načase začít používat automatizovaných technik.

Např.
Naprogramujte si stránky tak, aby text a nadpisy byly náhodně generovány z databáze klíčových slov značného rozsahu i kdyby tematicky nesouvisely a i kdyby obsah pak nedával smysl nebo úplný nesmysl.

Celou věc pak synchronizujmež s údaji v sitemapě pro Google. Výsledek ?

Googlebot vždy najde aktualizovaný a změněný obsah a vždy budete někde v p...popředí, protože máte vždy stránky, na nichž se něco děje.

Sekerou na SEO, holoubci.

Přidáno: 21. 8. 2009 10:53
[13] Pavel

tohle je taky dobrý střelec - http://www.priznakychlam...ie.info/

Přidáno: 21. 8. 2009 11:38
Chybí mi šestka

Pěkný výčet, ale autor zapomněl na šestý trik pro kvalitní SEO. Mám na mysli spamování v diskuzích. Bez toho se dnes SEO nedá vůbec dělat.

Přidáno: 24. 8. 2009 9:34
Krutá pravda

Zas něco na oddychnutí. Docela zábavný článek a hlavně pozorování lidí, kteří přemýšlí zda je to myšleno vážně, či ne. Rozhodně doufám, že za pár let budou vyhledávače už tak vypracované, že takovéhle patlaniny budou přehlížet (Určitě je tu znát rozdíl, když se na to tak dívám ... třeba v roce 06 bylo SEO o dost jednodušší - narval jsem web klíčovými slovy, udělal stejné h1 a title a nějaký ten krátký kvalitní text. V dnešní době takový web nemá šanci na zařazení na první straně a schovává se někde daleko v pozadí).

Přidáno: 24. 8. 2009 14:02
praSEo

Roboty mám rád, lidi radši. :-)

Přidáno: 25. 8. 2009 22:07
a to je pravda?

Možná by bylo dobré aspoň trochu uvést, že jde o vtip. Někteří čtenáři by to totiž nemuseli jinak pochopit. A pak by se po doporučené optimalizaci svého projektu nemuseli zrovna smát;-)
Jinak, aby to bylo v kontextu, tak uvedu odkaz na podobný článek u grimworda (http://www.nejuspesnejsi...seo-seo/), který je neméně zajímavý.

Přidáno: 27. 8. 2009 21:59
Ironie...

Nevím, jestli napsat, či nenapsat článek o kladech a záporech ironie.
Nevím proč, ale takové články se mi velmi dobře čtou :D ;) .

Přidáno: 29. 8. 2009 18:57
[19] minik
demo: mauzoleum v.i.lenina

... a je to ideální na takové ty weby, jak já jim říkám, MAUZÓLEUM

Šak bude aji nával jak prase, že oko nejednoho klienta nezůstane suché.

Ale ten frmol co na webu bude! A jasné, žádné zdržovačky, není čas, snad když lezu na web tak vím co chcu, ne?

... přindu, mrknu na mršinu a nazdar, sbohem! Další! ... na víc jak 10 sekund to nevidím, ne?

Přidáno: 23. 9. 2009 2:09
[20] Marek
nechápu

Docela zajímavé je, že se většinou nepobavím nad článkem, ale nad hromadou "chytrých" diskutujících. Jó ono číst diskuzi je zábavnější, než článek, alespoň se člověk královsky baví (nejlepší jsou novinky.cz, živě.cz apod.).

Přidáno: 21. 10. 2009 19:38
Ako vtip dobré

Ako vtip dobré

Přidáno: 16. 5. 2010 21:58
historie

Stále nevím zda se jedná o vtip, nebo o popis prahistorie SEO :-)

Přidáno: 25. 8. 2010 13:39
JEště větší

Teď v tom mám ještě větší bordel než předtím

Přidáno: 18. 1. 2011 10:48

Nový komentář

Kolik stříbrných stříkaček stříkalo přes třistatřicettři stříbrných střech? Vyplňte číslo.

 

Při komentování se snažte zachovat alespoň určitou minimální míru slušnosti a pište pokud možno s diakritikou. Komentáře naprosto mimo mísu, popřípadě komentáře urážlivé, protizákonné a podobně neprojdou sítem moderátora.

Internetové adresy začínající http://, https:// a ftp:// budou převedeny na odkazy. Odkazy na weby nabízející půjčky budou nemilosrdně odstraněny. Autor nemá lichváře v lásce.

Tučné písmo můžete vložit pomocí [b]text[/b], pro kurzívu použijte [i]text[/i].


| Nahoru ↑