Optimální optimalizace optimistického SEO optimalizátora

SEO optimalizátor, říkejme mu třeba Optík, se podrbal za pravým uchem a zachmuřil se. Červeným vykřičníkem ověnčená emailová zpráva od jednoho z klientů nevěštila nic dobrého a Optík tušil zradu. Podrbal se ještě za levým uchem, načež s povzdechem vstal a zopakoval stejnou činnost na levé hýždi a v rozkroku. Poté se klátivě došoural do kuchyně, kde se v lehce ušmudlané fritéze značky Optimum FT 2517 celkem neoptimisticky krčil zbytek původně optimálně propečených, ale nyní už gumových hranolků.

„Hrome,“ zamumlal nahlas s ústy plnými rozměklé stravy, „a takový ze začátku budil sympatický dojem. Na nic se neptal, podepsal objednávku a bylo na rok vyděláno. Optimální klient. Tak co se, kurva, mohlo zvrtnout?“ To už prohlásil navztekaně a nahlas a několik vyděšených hranolků úprkem opustilo jeho ústní dutinu, aby našlo azyl v útulném zákoutí rohové kuchyňské linky Optima Plus, pořízené z předchozí vydařené optimalizace. „Asi mu slevím,“ řekl si v duchu, odkopnul jeden z méně pohyblivých hranolků pod novotou zářící pračku Optima AWST 10L, a vyrazil zpět do svého pracovního koutku.

„Stejně mu ale musel někdo poradit,“ nedalo mu to. Přeci takový hloupý otázky typu: na co potřebujete přístup na FTP, můžete mi garantovat solidní pozice, zaručíte mi alespoň nějaké zvýšení konverze mého eshopu a podobně, nemohl připadnout klient sám. „Určitě ho poňoukl nějaký z těch voprsklej gerontů, co tu na webu vopruzujou už od devadesátých let minulýho století a akorát se nám, pracantům, nabourávají do byznysu,“ dokončil dedukci, popadl klávesnici a jal se pracovat na odpovědi s tím, že tedy zákazníkovi dopřeje nějakou tu slevu.  

„Ne vysokou, ne vysokou,“ vzpomněl si na zaplacenou zálohu na třítýdenní pobyt na Havajských ostrovech a blížící se termín doplatku. Jeho manželka (kde sakra zase je!) mezitím stihla ulevit domácím úsporám nákupem optimistického plážového vybavení v čele s plavkami, které víc než co jiného připomínaly provázkový hlavolam. Nasadit je na patřičná místa bude vyžadovat také pořádnou optimalizaci. Ale na to byl Optík expert.

„Tak jo, vzhůru do práce,“ usoudil, že přemítání bylo dost. Vrazil URL klientova webu (přesněji úvodní stránky) do geniálního online SEOmatu, který mu po několika vteřinách chroustání poskytl soupis nedostatků v čele s velkým červeným číslem a hláškami, kterým rozuměl i on. Všechno pěkně vrazil do textového editoru, opatřil svým logem a uložil jako PDF. „To bude hezká a výmluvná příloha,“ zatetelil se a vrhnul se do úprav ceníku jím nabízených služeb:

  • Prvním krokem bude výroba echt the Ministránky, která se bude tvářit jako vaše hlavní stránka nebo také jako rozcestník. Jakékoli kliknutí na této echt the Ministránce povede na váš eshop, popřípadě další stránky. Echt the Ministránka bude vysoce zoptimalizovaná a bude mít nasazené optimalizační nástroje (jde o komplexní řešení, které se podobá webu). Cena: 98.000 Kč/1 rok.
  • K tomu je nutné přikoupit registraci do 150 free katalogů. Cena: 13.000 Kč/jednorázově.
  • Dále takzvaný echt the Zápis, což je zápis do speciálně vytvořeného katalogu na zakázku. Cena: 35 000 Kč.
  • Echt the Forum zahrnující to, že naši zaměstnanci budou pravidelně psát příspěvky do tématických fór na internetu, kde budou vystupovat jako spokojení zákazníci. Cena: 22.000 Kč/3 měsíce.
  • nasazení Google Analytics. Cena: 5 000 Kč/jednorázově
  • Echt the Lištička pro pět vybraných slov (odkazová patičková lišta nasazená na dalších spřátelených webech). Cena: 36 000 Kč/1 rok
  • 5 slov v echt the Lištišce navíc – cena: 60 000 Kč/1 rok
  • echt the Optimalizace, což je nepřetržitá optimalizace stránek a udržování na nejvyšších pozicích v hodnotě 72.000 Kč / 1 rok

Závěrem mi dovolte podotknout, že technicky není možné garantovat první stranu, neboť se může stát, že Seznam vypne vyhledávání, nebo zavede placené první strany, změní vyhledávací algoritmus, reakční doba indexace a tak podobně. Dále Seznam a Google pravidelně míchají odkazy a proto se běžně stává, že firma, která se drží na první straně na pár dnů zmizí a pak se zase objeví a takto pořád dokola.

Nové přístupy a konverze se dají pouze odhadnout. Takový odhad se podobá věštění z křišťálové koule. Jelikož nové přístupy a konverzi ovlivňuje několik velice proměnných faktorů: vánoce, lidský faktor, velikonoce, letní měsíce, zimní měsíce, prázdniny, umístění na předních místech, zájem o dané produkty a tak dále a tak podobně.

V příloze zasílám zdarma zpracovanou SEO analýzu z níž je patrné, co vše je třeba také na vašem webu vylepšit. Žádám tedy znovu o přístup na FTP, abych mohl navrhované úpravy provést.

S pozdravem

Optík

„A běda, jestli nezaplatíš,“ pohrozil klientovi v duchu, „klidně tě dám k soudu za odstoupení od objednávky. A na tu Havaj pojedu. A možná si tam pořídím malý bungalov. Třeba u Optima Reality. Jo. Jo a jo.“

Zapomenutý hranolek za optimální pračkou tou dobou začínal zcela neoptimalizovaně chřadnout.

Poznámka autora:
Pokud se domníváte, že příběh, který jste právě dočetli, je ryzí fikce, mýlíte se. Jedná se o ničím nepřikrášlenou pravdu a spor Optíka a naivního klienta se nyní stal předmětem souboje dvou právnických mozků. Protože Optík si za odstoupení od objednávky účtuje smluvní pokutu ve výši 150 000 Kč, aniž by prozatím hnul prstem. I tak může vypadat SEO optimalizace po česku. A včil mudrujte. 

Komentáře

[1] MArtin
nemusí to být jen Optík

Tohle už je hodně přehnané, ale nemusíte být nějaký neznámý Optík. Můžete být klidně jeden z gerontů devadesátek, třeba byste se mohl jmenovat Robertek Francouz a psát články na Lupu.

Viděl jsem pár jeho bývalých klientů, faktury a komunikaci a jsou tam také zajímavé věci. Zpětný odkaz á 500, klíčová slova á 1300 hod a také třeba větičku: "Tento dokument v sobě obsahuje kód pro sledování, kterými počítači putuje. Tento dokument je určen výhradně pro potřeby klienta a nesmí se dostat mimo počítače klienta pod smluvní pokutou 100 000 Kč."

Přidáno: 25. 2. 2010 14:20
Realne ceny?

Zajímavý článek, pouze se chci zeptat, ty ceny byly skutečně tak vysoké? Protože pálky jsou to opravdu velmi slušné.

Přidáno: 25. 2. 2010 14:21
Ano

Ano, nabídka služeb a uváděné ceny jsou skutečné, nic jsem si nepřimyslel

Přidáno: 25. 2. 2010 14:23
Fíha

Ještě že tyhle okultní vědy nedělám, to bych se pak klientům nemohl podívat do očí... Radši zůstanu u své rybí polévky.

Přidáno: 25. 2. 2010 15:50
SEO

Tento příběh potvrzuje moji domněnku o tom, že 99% SEO "odborníků" jsou pouze prodejci mrtvé vody...

Přidáno: 25. 2. 2010 16:17
Z emailu firmy, ktora nam dodava web

Ohladom pristupu ku statistikam Google Analytics, tieto statistiky neboli v objednavke, Vasa spolocnost pouziva eStats. V pripade ak budete mat zaujem o pouzivanie GA je tu tato moznost, ale bol by som rad, ak by sme sa mohli dohodnut na preplateni prace s nasadenim GA. Cena prace by bola 100EUR.
V tejto cene je nasadenie kodu do stranky, nastavenie GA konta, pridanie pristupovych prav.

Přidáno: 25. 2. 2010 17:23
GA

Hmmm, asi je na čase zdražit instalaci Google Analytics :-)

Přidáno: 25. 2. 2010 17:24
Uff

Tak to je docela síla. Myslím, že na takového Optíka by mělo platit tohle:

http://zakony-online.cz/...;q10=253

Přidáno: 25. 2. 2010 19:20
[9]

aha tak se to dělá...

Přidáno: 26. 2. 2010 10:10
Není snadné být optimalizátorem

Pro pár tisícovek se s tím páral nějak moc dlouho. Nechtěl bych se tím živit, úplná žebrota.

Přidáno: 26. 2. 2010 10:53
GA

[7] taky to tak vidím... zjevně pracuju pod cenou :-)

Přidáno: 26. 2. 2010 12:04

Takových opti-optimalizátorů u nás je. Jen si někteří přivydělají na iPhone a ti chytřejší létají na Havaj.

Přidáno: 27. 2. 2010 15:13
uff

pracuju asi pod cenou... :)

Přidáno: 11. 3. 2010 8:49
Ceny SEO a tak...

Doufám, že Optík u soudu prohraje. Ty ceny jsou opravdu hrozné. Za nějaký kód, který vložím na stránky chce pět tisíc? Krysta! To je hrozný zloděj. Hamba ti Optíku. Nedokážu pochopit jak se takový zloděj může uživit. Asi by na to někdo měl drobet upozornit...

Přidáno: 14. 3. 2010 11:54
Databáze vykuků

Škoda, že neexistuje nějaká databáze, kde by bylo vidět kolik, co stojí normálně a kolik za to chtějí takovíhle otíci...

Přidáno: 24. 3. 2010 16:43
Databáze

[15] To je dobrý nápad. Jestli s tím někdo přijde, napište :).

Přidáno: 26. 3. 2010 14:30
Databáze vykuků

Nedávno jsem našel databázi vykuků na http://nepoctivci.cz/ .

Databázi jsem bohužel objevil o něco později než toho vykuka :-)

Přidáno: 3. 4. 2010 22:37
hustý!!!

Ty jo,tak ten článek je masakr. Já naletěl taky 4,500 za optimalizaci a není tvrdí,že už jí udělal a není schopen říci,respektivě doložit v čem přesně...a prý nemůlže za to,že to s webem nic neudělalo. To možná nemůže,ale jestli něco udělal. Jsou to zloději!!!
Ta stránka podle mně dlouho fungovat nebude,nebot ochrana osobních udajů.....Ale dá se tím vyhrožovat,těmto lidem,že jee tam dáme :)

Přidáno: 5. 4. 2010 21:43
Optík

Mám od Optíka v mailu taky jednu nabídku a většina cen sedí. Někde se to trochu liší. Optík nejspíš střílí ceny podle velikosti firmy, které posílá nabídku. Neříkám, že cokoli je drahé, je automaticky špatné, ale smlouvy, které Optík posílá, mluví samy za sebe.

Přidáno: 6. 4. 2010 11:14
[20] PavelC
Druhá strana mince

Uznávám, že pokud je ten článek realita, je to vrchol drzosti.

Na druhou stranu, dělat SEO pod cenou jen proto, že to je z vašeho pohledu "jednoduché" nemá moc obchodní logiku.

Proč nenastavit Google Analytics za 1500Kč? To, že to už umim a trvá mi to 5 minut neznamená, že jsem se to nemusel naučit. Ať si to zákazník udělá sám... než se tím prokouše a pochopí proč je třeba BounceRate tak důležitý, zabere mu to čas za který by vydělal 3000 Kč.

Know-how má přece svojí cenu. Nebo ne?

Přidáno: 21. 4. 2010 10:42
Kde jsou ty doby

Pryč jsou ty doby, kdy se tyhle parády dělaly za peníze, za které se dalo jíst v hotelu Kempinsky. SEO začíná nebezpečně krystalizovat, standardizovat se a jednou budeme všichni prodávat s maržemi 5-10% (když se povede zakázka), jako ve stavařině a strojařině :-)

Přidáno: 27. 5. 2010 20:29
Jak to s Optikem dopadlo?

Jak to s Optikem dopadlo? Doufám že byl po zásluze potrestán

Přidáno: 16. 9. 2011 13:26
Dopadlo to...

Optík funguje bez problémů dál. Což je dobrá zpráva pro něj, špatná pro oklamané klienty.

Přidáno: 16. 9. 2011 15:47

Nový komentář

Kolik stříbrných stříkaček stříkalo přes třistatřicettři stříbrných střech? Vyplňte číslo.

 

Při komentování se snažte zachovat alespoň určitou minimální míru slušnosti a pište pokud možno s diakritikou. Komentáře naprosto mimo mísu, popřípadě komentáře urážlivé, protizákonné a podobně neprojdou sítem moderátora.

Internetové adresy začínající http://, https:// a ftp:// budou převedeny na odkazy. Odkazy na weby nabízející půjčky budou nemilosrdně odstraněny. Autor nemá lichváře v lásce.

Tučné písmo můžete vložit pomocí [b]text[/b], pro kurzívu použijte [i]text[/i].


| Nahoru ↑