Nebuďte škrti. Z desatera úspěšného a kvalitního čtenáře.

Nic takového jako oběd zdarma neexistuje. Historií prověřená pravda existuje nezávisle na lidských tužbách a přáních v celém zatím známém vesmíru. Je ale pravděpodobné, že funguje i v oblastech vesmíru nám dosud neznámých. Málo se to ví. Kupříkladu U-hu-guga-humové žijící v zapomenutém koutu dvojgalaxie NGC 4038-39 vyřešili problematiku nutnosti platit za každý oběd šalamounsky tím, že polední stravu zákonem zrušili a jako demokratickou a obecně akceptovanou náhradu zavedli dvě povinné večeře. Ty už zdarma být mohou.

Obrázek čtenáře, jak vráží korunu do prasátka na monitoruSmutným faktem ale zůstává, že zprvu opěvovaný dvouvečeřový systém, který měl ekonomiku U-hu-guga-humů zachránit před úpadkem a krachem, měl i své vedlejší účinky a podepsal se zásadní měrou na vyhynutí celé jejich civilizace. Po druhé večeři prostě mívá chuť na sexuální prostocviky zajišťující přežití druhu málokdo. Když navíc uvážíte, že muži z rodu U-hu-guga-humů potřebovali použít k dosažení orgasmu (a tím i k oplodnění své družky) všechny své tři vyvinuté a dobře rostlé penisy, pak je jasné, že jejich originální ekonomický experiment ani jinak dopadnout nemohl. Možná i proto se hledání mimozemských civilizací zatím míjí účinkem. Ale vraťme se k tématu.

Mezi obyčejnými uživateli internetu se rozmohla falešná představa, že bloger je nevyhnutelně a jednoznačně povinen psát svá jedinečná sdělení digitálnímu světu kvalitně, chytře, poutavě, vtipně, zábavně, srozumitelně a zásadně zdarma. Překvapivá a geniální pointa každého článku je nemilosrdně vyžadována a na srozumitelnost písemného sdělení je kladen zvláštní důraz, protože čtenáři se většinou rekrutují z rozličných sociálních a inteligenčních vrstev. Čtenář s IQ vyšším než 150 bývá opravdovou bílou vránou, především proto, že takto obdařený jedinec raději píše, než čte. A když už čte, tak zásadně sám sebe.

Velmi často také bývá jediným, kdo chápe nejzákladnější principy tržního hospodářství a v úvodu zmíněnou definici. A tak zatímco většina obyčejných smrtelníků vyplázne v trafice dvacet korun za pestrobarevný a prsatý bulvární plátek bez reptání a uzardění, v okamžiku, kdy se připojí k celosvětové počítačové síti, získá pocit, že všechny podnětné myšlenky a informace musí dostat k dispozici grátis. Kvalitně a s doživotní zárukou.

Na rozdíl od U-hu-guga-humů nejsou blogeři mimozemšťané, i když pár výjimek by se samozřejmě našlo. Jsou lidé jako my. Vy. Nebo oni. Mají svá přání, touhy, potřeby, manželky, milenky, děti, bankovní konta, platební karty, ledničky, mikrovlnné trouby, plážové bicykly, webhostingovou firmu, brusle či žiznivé sportovní automobily. To vše a mnohé jiné potřebují ke svému spokojenému blogerskému životu a základní povinností každého, a to i zbloudilého čtenáře, je poskytnout jim veškerý komfort a také finance na jejich užitečného koníčka. Kterým bezesporu psaní informačně hutných a duši vzdělávajících článků je.

Pro každého čtenáře tak platí základní pravidlo mající podobu zákona – chcete-li být obohacen, obohacujte. Proto zásadně neblokujte reklamy, i když potřebného programového vybavení je k dispozici nepřeberné množství. Blogeři navíc proti vychytralým čtenářským vyžírkům nasazují obranu těžkého kalibru – blokátory blokátorů generovaných reklam. Nebuďte vyžírkové a dopřejte blogerovi trochu té finanční radosti ze života. Chce to cvik. Stačí klik.

Zapomeňte také na poslední výkřik AJAXové technologie - blokátory, které blokují blokátory reklam. To už je opravdu silná káva a tak silné kafe opravdu, ale opravdu nepatří do výbavy úspěšného a kvalitního čtenáře, jehož definici přinesu v dalším díle. Mohli bychom se také dočkat toho, že nějaký vychytralý čtenář-programátor vymyslí blokátor blokátoru, který bude blokovat blokátor generovaných reklam. To je ale cesta do pekel nebo do míst, kam kdysi zmizeli U-hu-guga-humové.

Vryjte si proto dobrovolně do paměti a naučte se žít podle následující veršované první a základní poučky desatera kvalitního čtenáře:

Na všechno si zvyknu.
I na AdSense kliknu.

Komentáře

Pořád to samé?

:-(

Každá kaše se jednou přejí.
Nějak tak se to říká, ne?

Přidáno: 8. 12. 2007 14:14

[1] Ano. Píši desatero a nějak jsem začít musel. Pokud se ti zdá kaše moc, zkus pro změnu hamburger.

Přidáno: 8. 12. 2007 14:25

Přestože hamburgery nejím, zde ho stejně nedostanu, jak vidno. ;-)

Mimochodem, kolikatý bod desatero toto je, dvacátý?

Přidáno: 8. 12. 2007 14:38

Ten blokátor blokátorů už asi vypnul a nebo někdo vylepšil můj blokátor reklam tak, že jeho blokátor blokující můj blokátor prostě nefunguje:)

Přidáno: 8. 12. 2007 16:30

Chci na AdSense kliknout
nemohu si stále zvyknout
že tu jaksi není kam
tak si hamburger dám

Přidáno: 8. 12. 2007 17:11

Před týdnem jsem se u jednoho svého spotu dočetl toto: "Kde jsou ty časy, kdy tvoje příspěvky za něco stály? Psát o Nova C., to už je i na mně silný kafe. Spadl jsi na úroveň "Laco znovu bloguje" a to už je opravdu špatný." Holt nikdy se nevrátí pohádka mládí...

Přidáno: 8. 12. 2007 18:10
Tři penisy...?

Blokátory neblokátory, mě nejvíc zaujaly ty tři penisy těch galaktických obyvatel... asi ti budu muset, Plaváčku, poslat nabídku nějakých knižních sci-fáren:)

Přidáno: 8. 12. 2007 19:42
[8] Miloš
Blokuji bez uzerdění

Normální reklamu nechávám být, blogeři a podobní se musí nějak uživit.
Většinou ale blokuju všechny pohyblivé ohavnostě, jako flash nebo marquee. Odpoutávají totiž moji pozornost, nemohu se soustředit na text. Takové reklamy (a nejen reklamy) považuji za zlo, se kterým se dá naštěstí úspěšně bojovat.

Přidáno: 8. 12. 2007 22:58

Pravidelný čtenář si jistě hned po bannerové slepotě vyvinul i adsense slepotu, takže blokátory netřeba ;).

Přidáno: 9. 12. 2007 0:40

[3] Dostaneš i hamburgery, bez obav. Problematikou reklamy a jejího přinosu jsem začal proto, že bez vidiny výdělku by spousta dobrých blogerů psát nezačala. Což, jak račte uznat, byla by věčná škoda. Další díly už se ponesou v duchu cesty do čtenářovy duše.

[6] Ano, Jirko, ten komentář jsem také četl a sbíral jsem odvahu to Lacovi sdělit. Raději jsem ho ale nechal žít v iluzi, že pořád píše skvělé články.

[7] Budu poctěn.

Přidáno: 9. 12. 2007 7:59
Stopařův průvodce hadr

Klobouk dolů, pokračování Stopařova průvodce si měl napsat ty a ne ten žabař Douglas Adams ;-)
Mám štěstí, že Opera Mini je vůči AdCosi reklamám docela imuní. Když už nějakou zobrazí, tak na ní aspoň nedovolí kliknout :-)

Přidáno: 9. 12. 2007 9:04

[10] Adsense je opravdu jen vidina vydelku (obzvlast v CR siti Adsense), ale aspon se pak bloger muze tvarit tajemne, ze ma od Googlu zakazany mluvit o tom, jak moc je v baliku :) Ja si vzdycky myslel, ze blogeri pisi protoze je to bavi. Takhle to vypada ze skocili na nejakou adsense famu

Přidáno: 9. 12. 2007 10:55
Hm ...

... co tak přejít i na přímé placení článků pomocí mikroplateb :o) Myslíte, že by to bylo schůdné?

Přidáno: 9. 12. 2007 12:45
Ale jistě

[13] ale jistě.. pokud máš dostatečný okruh čtenářů, aby sis mohl dovolit většinu ztratit a stále ti ještě zbylo dost, kteří zaplatí :-)

Přidáno: 9. 12. 2007 14:21
Anebo ...

[14] ... začít psát tak, aby to za ty 3 Kč za SMS stálo ;o)

Bez ironie: opravdu "podnětné myšlenky a informace" za to přeci stojí :o)

Přidáno: 9. 12. 2007 16:33
Mimo to ...

... jak k tomu přijdou inzerenti?

Jejich zájmem je platit za prokliky, které jim přinesou nějaký efekt ... nebuďte škrti .. to je vlastně namířeno k nim, že? :o) Nebuďte škrti a plaťte za to, že čtenář se rozhodl z Vašich peněz podpořit blogera v jeho bohulibé zábavě., tím, že si klikne na vaši reklamu ať ho vaše stránky zajímají nebo ne ... to přeci není fér ... :o(

Přidáno: 9. 12. 2007 17:53

[16] Ty už jsi našel v životě nějakou lidskou činnost, o které by se dalo tvrdit, že je fér? :)

Přidáno: 9. 12. 2007 17:58

[17] Tahle otázka přímo svádí k moralizování ... :o)

Tomu bych se rád vyhnul ... na téma fér a nefér hry se dělaly docela zajímavé výzkumy ... zajímavé, že v konfrotacích prý byli nejméně úspěšní jedinci, kteří jednali za všech okolností fér, ať už jim svět udělal cokoli ... a naopak nejúspěšnější strategie byla něco jako: spolupracuj, dokud spolupracuje, podraž, když podrazí ... podrážíte-li už oba nějakou dobu, zkus nabídnout spolupráci.

A to je asi ono: nefér jednání vůči inzerentům způsobí, že se na inzerci, kde jim někdo jen tahá peníze z kapsy naprázdno prostě vykašlou .. a bloger pak utře ústa - vše má prostě své hranice - ale on stejně nikdo tak masívně na adsense odkazy klikat nebude :o)

Přidáno: 9. 12. 2007 23:38

[18] presne tak, ochcávání inzerentů nikam nevede resp. vede do jeste vetsi ... Pokud zacne inzerentum klesat konverzni pomer, tak na to logicky zareaguji snizenim ceny za proklik.

Přidáno: 10. 12. 2007 0:20
Přidáno: 10. 12. 2007 1:40

[19] někteří si ovšem řeknou, že i to krátké období před snížením ceny za proklik za to stojí ... kazisvěti :o)

[20] Ano ano, to je přesně ono ... moc pěkná ukázka. Neměl jsem moc čas si s tím hrát, ale zajímavé by možná bylo i zahrnout možnost změny strategie v průběhu hry ... např. kavka vyléčená ze své naivity směrem k podrazáctví či TFT. Podrazák jen v době hojnosti, vliv pověsti, které jedince provází, vztah typu chování k minimální míře uspokojení a pod.

Zajímavé pořady na takováto témata jdou občas ke slyšení na rádiu Leonardo ... např.: http://www.rozhlas.cz/le...mp;dni=1
a další od stejného autora.

Přidáno: 10. 12. 2007 9:08

[21] Změna postojů kavek viz zde: http://www.misantrop.inf...meni.php

Přidáno: 10. 12. 2007 19:34

[22] ... díky za odkaz ... komentář jsem připojil tam ...

Přidáno: 11. 12. 2007 7:32
[24] ailyn

skoro se mi až stýská po časech, kdy se neblogovalo, ale psalo. :-)

Přidáno: 11. 12. 2007 15:02

[24] Vzala jsi mi slova z klávesnice :) A kde jsou ty doby, kdy se neprohlíželo, ale četlo.

Přidáno: 11. 12. 2007 18:40
[26] Emil

Jo, když se psalo, bylo co číst, ale - pořád nemůžu nikde natrefit na žádnou plaváčkovu(tedy krom té o webu)- jdu hledat.

Přidáno: 12. 12. 2007 22:38
Prokliky adsense

Když mě nějaký web zaujme, reklamu vždy prokliknu, nebo když mě reklama naštve(Microsoft server na Linux stránkách bylo fakt strašný, ale bylo to všude, takže sem asi 10x proklik), ale vždy si vyberu, co proklikávám, aby to byla nějaká nadnárodní bohatá společnost, nekvalitní společnost atd.

Přidáno: 5. 3. 2008 16:12

Nový komentář

Kolik stříbrných stříkaček stříkalo přes třistatřicettři stříbrných střech? Vyplňte číslo.

 

Při komentování se snažte zachovat alespoň určitou minimální míru slušnosti a pište pokud možno s diakritikou. Komentáře naprosto mimo mísu, popřípadě komentáře urážlivé, protizákonné a podobně neprojdou sítem moderátora.

Internetové adresy začínající http://, https:// a ftp:// budou převedeny na odkazy. Odkazy na weby nabízející půjčky budou nemilosrdně odstraněny. Autor nemá lichváře v lásce.

Tučné písmo můžete vložit pomocí [b]text[/b], pro kurzívu použijte [i]text[/i].


| Nahoru ↑