Majitel malého luxusního zlatnictví chřadnul. Stejně jako jeho byznys a návštěvnost vymazlené webové prezentace. Vše zmíněné nabíralo sestupnou tendenci, s čímž bylo zapotřebí něco udělat. Nejlépe ihned, ale především, a tady se rozhodl zatnout zuby, co nejlevněji.
Samotná výroba elektronického obchodu totiž zasadila citelnou ránu jeho aktivům, protože dal na radu uznávaného konzultanta, kterou vyčetl v hojně sdíleném rozhovoru. Magickou Řezáčovu Konstantu překročil o celých dvacet tisíc korun českých bez DPH, čímž splnil základní podmínku úspěchu v internetovém marketingu – mít kvalitní web. Měl ho. Bohužel lidé brouzdající digitálním světem jeho webdesignerskou pecku čím dál více ignorovali.
Nadešel čas na pronájem experta na SEO či linkbuilding. Našel ho na diskusním fóru WebTrh, kde diskutovali špičkoví odborníci v oboru SEO, kteří toho věděli častokrát víc, než samotní tvůrci vyhledávačů. A pracovali za hubičku. Což bylo sice podezřelé, ale myšlenku, že „není všechno zlato, co se třpytí“ vytěsnil z hlavy argumentem, že lidové moudrosti jsou často pěkné pitomosti, a navíc, kdo je tu zlatník, ha?
Jsou dobří, a tudíž mohou být levní, mudroval a pohlédl na svého hosta. Za stolem v miniaturní kanceláři usrkával kávu sebevědomě se tvářící mladík s piercingem v nose a lehce posmrkával. O třetí smrknutí později se ukázalo, že nešlo o piercing, nýbrž kvalitního holuba, který se nyní usadil v levé nosní dírce a trpělivě čekal na další šanci na únik.
„Navrhuji vyrobit asi tak dvacet podpůrných webů,“ šel mládenec přímo na věc. „Jde totiž o to,“ srk, smrk, „že klasické metody budování zpětných odkazů už jsou passé.“ Blýsknul se cizím slovem a pokračoval. „Taky je čím dál těžší najít tématické weby, že. A konkurence na vás bude odkazovat stěží. K tomu si připočtěte ta zvířátka, co každou chvíli vypouští Google, a je jasné, že mnou navrhované řešení je nejoptimálnější.“ Zase cizí slovo, tentokrát pleonasmus. Ten rve sice uši jazykovědcům, ovšem v SEO optimalizační profesi je nejen tolerován, ale hlavně hojně využíván.
„Princip je zázračně jednoduchý, ověřený a funkční. Místo shánění odkazů po všech čertech se zkrátka na nějaké veřejné službě vybuduje sada webů s mírně odlišnými texty, které budou odkazovat na váš hlavní web. Třeba takové Webmium je prima,“ na chvíli se zasnil. „Mají systém dobře SEO optimalizovaný a v SEO servisu vždy dosáhnu alespoň na 97 %. Roboti budou šťastní a dříve či později cílový web v SRPU* vyhodí nahoru.“ Srk.
Zlatník se nadechoval k otázce, ale mladík ho předešel. „Vím, co chcete namítnout. Bude nutné se starat o více webů, aby na nich byly stále aktuální informace. Správu máte samozřejmě v ceně. A nemusíte mít strach, lidi po nich trajdat nemůžou, protože nebudou prakticky k nalezení. Což je žádoucí, poněvadž jsou určeny robotům, nikoliv zvědavým návštěvníkům. Jistě chápete. To je základní princip SEO optimalizace.“ Hlasité smrk zastavilo úprk biologického piercingu na svobodu.
Majitel krámku v duchu počítal. Prodá-li pár pozlacených šmuků za cenu zlata, nebude ve ztrátě, a větší návštěvnost spojená s vyššími tržbami ho finančně zahojí. Osm stovek za jeden podpůrný webík včetně správy mu přišlo jako celkem přiměřená cena.
„Tak jo,“ rozhodl se definitivně, „plácneme si. Jenom ještě maličkost, abychom mohli sepsat smlouvu. Přeslechl jsem, jak se jmenuje společnost, kterou zastupujete.“
Obchodní zástupce dosrkal poslední zbytek kávy včetně lógru, levým ukazovákem vrátil piercing do výrobny, povstal, napřáhl pravačku a sdělil požadovanou informaci.
„Pracuji pro úspěšnou firmu Potěmkin s.r.o.“