Byl profík každým coulem, přestože v moderní době, kdy evropskému společenství vládnou jednotky SI, může zastaralá délková míra působit jako čirý anachronismus. Cítil se pravověrným Čechem a na rozdíl od cizáckých a geneticky zparchantělých vyznavačů kultu emo, extrémně navoněných šampónů nebo špičkově placených marketingových mameluků se snažil hovořit srozumitelně, hezky česky a k věci. Byl na svůj původ patřičně hrdý a za praotce Čecha ani Viktora Koženého se nestyděl. Říkal si Paleček a jeho přezdívka měla složitou historii chytře založenou na rozdílném chápání a původu různých druhů délkových mír. Vlastně by se dalo říct, že byl profík každým inchem, ale to znělo nepatřičně až blbě. Zůstal tedy u Palečka a dobrovolně obrážel drtivou většinu diskusních fór věnujících se tvorbě webu.
Po dlouhých letech internetové existence ale začínal být znechucen a frustrován pitomými a donekonečna se opakujícími dotazy a společně s tím, jak kdysi akademickou síť začínala požírat nenasytná saň komerce a nástup obyčejné lůzy, začal si připadat ztracený a nedoceněný. Jeho skvělé rady a doporučení se ztrácely v digitálním šumu upatlaných růžových a fialových blogísků. Jeho odbornost zmírala a utápěla se v kalných vodách nesmyslně unylých monologů bulvárních myegoistů a banánologů a narážela na těžce překonatelné bariéry moderovaných komentářů. Ztrácel své publikum a to ho hnětlo. Když se i Lupa.cz začala pomalu měnit na parodii krámku s ovocem a zeleninou, Paleček definitivně zahořkl. Odmlčel se, hodil se do oflajnu a odešel zpytovat své svědomí do nejbližšího restauračního zařízení.
Ožral se jako Dán v přítomnosti stejně postižených německých a anglických turistů v české hospodě vlastněné vietnamským podnikatelem, který čepoval bavorské pivo vyráběné v jihoafrické republice z japonského chmele sklizeného u Hořesedel. Na závěr svého alkoholického pobytu obdržel tříjazyčnou účtenku vytištěnou z amerického počítače anglickou tiskárnou vyrobenou v Číně a na vratkých nohách odkráčel k domovu vybavenému finským nábytkem. Globalizace.
„Internet jde do prdele,“ ulevil si v duchu jadrným českým slovem latinského původu. „Musím to změnit,“ dodal odhodlaně a nažhavil podomácku složený výkonný počítač. Po několika minutách našel vhodné téma na oblíbeném diskusním fóru a definitivně se rozhodl, že svou genialitu a přehled dokáže všem bez rozdílu ihned. A zdarma. Název inkriminovaného tématu zněl „Jak vydělat na webových stránkách“ a zjevně pubertální a jemných ekonomických fines neznalý autor si stěžoval, že příjmy z reklamy na jeho skromném webíku nápadně připomínají odpadní produkty dodávané lidmi minimálně jednou denně na potřebné sociální zařízení. Paleček ale znal řešení a poskytl ho zdarma a bez nároku na honorář, čehož později litoval. Zachovejme si ono zásadní sdělení pro nastupující webdesignerskou generaci:
„Může mi někdo vysvětlit, kde jsou všechny ty peníze, co se točej na netu, nejsem žádnej pičus, abych věřil ňákejm ubohejm reklamním systémům a to, že maj doménu COM nebo DE ještě neznamená, že člověk má větší šanci si něco vydělat... Jako nevím, jestli tomu ještě někdo věří, ale je to úplná blbost. Internet webdesign, programování je práce jako každá jiná a jestli si někdo myslí, že se naučí HTML, CSS, PHP, MYSQL a pak že bude jako ***** na koni, tak to je úplná blbost, protože to umí kde jakej wocac a všechny tyhle srandy, co slibujou peníze z netu a to ještě bez jakej koliv práce...
A wůbec celý tohle fórum, každej taky vopejká furt to sami... je lepší doména s pomlčkou nebo bez? Mám GPR 4 a v top 10 je stránka, která má GPR 0, jak je to možný? Mám na webu 10 stránek bez titlu s 2 zpětnejma odkazama, mám tabulkovej layout, menu z obrázku bez altu a Google mě neindexuje, jak je to možný?
Prostě dokut nebudete mít web s návštěvností aspoň 1000 lidí, tak ani nemá cenu řešit ňáký SEO a ROI... a ani doufat v to, že si něco vyděláte z reklamy a to ještě pominu, že ty nejlepší fleky jsou už dávno obsazený.
A jestli chcete mít úspěch, tak vytvořte web s minimálně tak 200 článkama s vlastním zajímavým textem aspoň na dvě stránky, kterej bude validní v CSS a bude mít vlastní TITLE a URL + ňákej ten obrázek...
Místo toho, aby jste tady řešili ňáky detajly, prostě sežeňte kloudnej obsah a pak se teprv dá něco řešit, do tý doby to nemá cenu... veškerej čas investujte do obsahu a ne do do SEO.
A teď se klidně můžu omlouvat a doufat v cenzuru, ale každej, kdo ví, o čem mluvím, mně dá za pravdu...
Jo a vy všichni rádoby umělci, co si stahujete shity z warfora a klikáte si navzájem na reklamy z Adsense... jo, tak přesně vy si tenhle článek zalinkujte, protože tohle je čistá pravda a jiná cesta, jak si vydělat ňáký keše na netu není, prostě si jenom sežeňte obsah, kterej někoho zajímá, na trhu, kterej ještě není apsolutně občancovanej. Toť vše.“
Myslím, že víc vědět nepotřebujete. A vážení. Tento příběh je pravda. Ať visím, jestli jsem vám lhal.