Jak se doopravdy dělá SEO

„Dneska budeme dělat SEO,“ prohlásil ponuře šéf malé webdesignerské firmičky. „Máme na hrbu jeden pražský hotel,“ dodal a upadl v zádumčivé mlčení. V malé sklepní kanceláři, kterou kdysi nejmenovaný porevoluční optimista vyrobil z dávno nepoužívané prádelny jednoduše tím, že odstranil dýchavičné poloautomatické pračky a umyl jediné miniaturní okno, se rozhostilo ponuré ticho. Udělat SEO pro jediný český baseballový klub byla v podstatě brnkačka, dostat na první pozice web dobrovolných hasičů v obci „Čvaňháky“ zabralo i díky nestandardnímu názvu obce necelé jedno odpoledne, ale umístit pražský hotel na první příčky vyhledávačů, to už byla jiná liga. „Tak to nebude žádná prdel,“ prohlásil lakonicky jeden ze tří členů týmu, čahoun řečený „Štaflík“, čímž vcelku trefně vyjádřil myšlenky zbývajících dvou zaměstnanců. Ti s vidinou probdělé noci a odevzdaným výrazem ve tváři začali připravovat nezbytné propriety.

Navzdory tvrzení tvůrců vyhledávacích algoritmů a veličin v oboru zvaném SEO, kteří vcelku oprávněně tvrdili, že disciplína zvaná „optimalizace pro vyhledávače“ je exaktní věda postavená na šikovně vymyšlených matematických algoritmech, majitel malého webdesignerského studia šel svou vlastní cestou. Kdyby tito profesionálové tušili, jakou cestu šéf studia, který si nechával říkat rusky znějící přezdívkou „SEOPRPOV“ (SEOmág PRvní POměrně Veliký), zvolil, nejspíše by si významně ťukali na čelo. Fakt ale je, že jeho metody fungovaly, což mohlo dosvědčit neustále bobtnající firemní konto a stále narůstající řada spokojených klientů.

„Připraveni, pánové?“ položil šéf studia poměrně zbytečnou otázku, protože zbytek týmu už způsobně klečel uprostřed místnosti a v rukou třímal zapálené vonné tyčinky importované odkudsi ze zapadlé vísky v centru východní Asie. Páchly sice jako kravské lejno, ale bez nich celá magická procedura ztrácela smysl. Připraveným červeným fixem vykouzlil na svém čele magické obrazce složené z počátečních písmen největších světových vyhledávačů, poklekl a do středu klečící skupinky pohodil čtyři hadrové panáčky, představující čtyři velké vyhledávací portály. „Praporky vytasit!“ zavelel a celá webdesignerská skupina jako jeden muž začala naučenými pohyby pitvat nebohá hadrová tělíčka. Vlaječky s názvem hotelu poskytl ochotně nerudný majitel pražského hotelu a zdržel se jakýchkoliv zbytečných otázek, což „SEOPRPOV“ hodnotil kladně, maje na paměti, že konkurence nikdy nespí a průmyslová špionáž je poměrně výnosné řemeslo.

„Huhle, huhle, huhle, dostanem tě Google,“ hlasitým šeptem a pevně danou intonací vyslovovaná magická slova plula zakouřenou místností, chvíli se jako noční můra třepotala ve vzduchu a pak rozdivočele vyrazila všemi směry, aby našla a ovlivnila předem stanovené cíle. Vytřeštěné oči, rozkymácená těla a strašidelný šepot polovysvlečených postav dodával celému obřadu na majestátnosti, zasmrádlá vůně kouzelných tyčinek se mísila s pachem zpocených těl a bohové černé magie se tetelili blahem.

Bezmála devět hodin trvající magická seance skončila naprostým vyčerpáním všech zúčastněných a nábožné a unavené ticho prolomil až „Štaflík“. „Kurva, to byla fuška. Příště raději čtyřikrát letenky než jedenkrát pražský hotel!“, prohlásil zemdleně a v očích svých spolupracovníků našel tichý a chápající souhlas.

SEO prostě není žádná věda.

Komentáře

Realita

Ouvej. Tak tohle zabolelo. Průmyslová sabotáž se zdá být skutečně výnosným řemeslem. No nic, změníme zaříkavadlo.

Přidáno: 26. 3. 2007 14:31
[2] Railbot
:))

„Huhle, huhle, huhle, dostanem tě Google,“ výborná hláška :)

Přidáno: 26. 3. 2007 14:33

konečně vím co na konkurenční slova jako "Prague Hotels" funguje, žadné optimalizace, linkbuilding, spamovaní diskuzí, ale „Huhle, huhle, huhle, dostanem tě Google,“, jdu si opatřit vonné tyčinky :)

Přidáno: 26. 3. 2007 14:54

Přestávám si v Google Readeru ohvězdičkovávat tvoje spoty, došlo mi, že je to zbytečná práce, protože cokoli napíšeš je prostě skvělý ;) Jen tak dál...

Přidáno: 26. 3. 2007 17:18

Hmm, a jakým zaříkavadlem na Seznam?

Přidáno: 26. 3. 2007 19:59
Huhle Huhle

Dobry hlasky! :-) Myslim ze majitel firmy muze byt rad ze ten hotel je v Praze a ne treba v New Yorku nebo Las Vegas.

Přidáno: 26. 3. 2007 20:30
[7] SuE

[5]ham, ham, ham pro seznam?

Přidáno: 26. 3. 2007 20:49

eniky beniky kliky bé, chci první místo sezname! ale ne, že to vykecáte konkurenci :)

Přidáno: 26. 3. 2007 22:22
kabbala řeší vše

no já párkrát zkoušel použít pro SEO kabbalu a celkem úspěšně, konkrétně s písmeny beth a dalet jsem byl dost úspěšný , ale pro hotel bych asi použil dvou nebo spíše trojklíč

Přidáno: 27. 3. 2007 7:37

himl, hergot, sezname dej mě pěkně k...
A dál fakt nevim ;-)

Přidáno: 27. 3. 2007 16:10
[11] Zdeněk Košťál

Tuto teorii také zastávám, protože SEO se vymyká pravidlům zdravého rozumu.

Jinak na Seznam se nechodí přes říkanky, nýbrž se bodá nožíkem do woo-doo panenky Iva Lukačoviče.

Přidáno: 28. 3. 2007 21:42
radši hotel než letenky

Už ani ty letenky nejsou co bejvali :-)

Přidáno: 2. 4. 2007 22:07
[13] ZIMINIX
Yahoo!

Hou hou hou, první misto na [jahou] :)

Přidáno: 7. 4. 2007 19:47
hou hou hou

hou hou hou... merry christmas

Přidáno: 19. 4. 2007 15:52
huhle huhle

Skvělý článek, jenom se bojím že na gúgla fakt nic mimo říkanek zabírá :-(

Přidáno: 19. 4. 2007 18:54
Google

Čistý kód a hezká slova, na googlu jsi jako doma.

Vím no, je to slabší, ale funguje ;)

Přidáno: 26. 4. 2007 16:09
[17] kury
seznam

Emane Emane dostanem tě Sezname.... ;o)

Přidáno: 17. 5. 2007 22:24

a já už se bál, že budu potřebovat spousty originálních článku ... to mi spadl kámen ze srdce :-D
tyčinky mám ale jen z Tibetu ... snad budou stačit

PS: bylo to tu už zmiňovaný, ale ta hláška na Google je prostě skvělá :o)

Přidáno: 10. 7. 2008 12:48
SEO je věda

SEO splňuje všechny podmínky, abychom ho mohli považovat za vědu. Pro mě za mě si dělejte magii, ale já dělám SEO tak, aby odpovídalo metodám a bylo to empiricky měřitelné (tzn. splňuje to základy vědy).

Asi to bylo myšleno jako ironie, ale není to zcela jasné. Chtělo by to za to přidat chechtajícího smajla, nebo :p

Přidáno: 28. 3. 2013 11:14

Nový komentář

Kolik stříbrných stříkaček stříkalo přes třistatřicettři stříbrných střech? Vyplňte číslo.

 

Při komentování se snažte zachovat alespoň určitou minimální míru slušnosti a pište pokud možno s diakritikou. Komentáře naprosto mimo mísu, popřípadě komentáře urážlivé, protizákonné a podobně neprojdou sítem moderátora.

Internetové adresy začínající http://, https:// a ftp:// budou převedeny na odkazy. Odkazy na weby nabízející půjčky budou nemilosrdně odstraněny. Autor nemá lichváře v lásce.

Tučné písmo můžete vložit pomocí [b]text[/b], pro kurzívu použijte [i]text[/i].


| Nahoru ↑